Album PKPMI-CJ 09/10

Album gambar aktiviti-aktiviti yang melibatkan PKPMI-CJ

Thursday, September 22, 2011
0

Assalamualaikum wbt dan Salam sejahtera,






Perhimpunan Mahasiswa Malaysia Seindonesia 2011 (PERMAI 2011) meneruskan paradigma PERMAI sebelum ini iaitu seperti di Jogjakarta pada tahun 2008 dan di Bandung pada tahun 2010; dimana kedua-duanya mendapat sambutan dikalangan pelajar Malaysia seluruh Indonesia.

Program yang akan diadakan selama tiga hari dua malam ini, menerapkan konsep seminar interaktif iaitu menekankan kepada para peserta supaya berfikir, memahami perspektif penyampaian, dan seterusnya menggarapkan kepelbagaian idea yang dibincangkan bersama.

Konsep PERMAI 2011 yang membawakan wacana Sebuah Keluarga Buat Ummah ini, akan menerapkan pembinaan Individu Muslim bagi sebuah keluarga, alam perkahwanin yang menekankan prospek pasangan hingga ke syurga, kepentingan keluarga dalam pembangunan Ummah serta pengurusan sebuah keluarga berteraskan manhaj Rasulullah saw dan selari dengan seuasana dunia hari ini.

Melalui slot-slot yang disampaikan penceramah berkaliber, PERMAI 2011 mampu memberi manfaat yang luas bagi seluruh masyarakat khususnya pelajar Malaysia di Indonesia. Turut dijalankan adalah aktiviti-aktiviti Latihan Dalam Kumpulan (LDK) dan Riadah yang membantu bertukar fikiran dan berukhuwwah bersama-sama.





Mahu sertai mereka...!!?

Butir-butirnya seperti berikut....



  


Pendaftaran PERMAI 2011 telahpun dibuka mulai 16 Ogos 2011 sehingga 23 September 2011 ini. Tinggal lagi beberapa hari untuk anda mendaftarkan diri kepada Exco Agama setiap PKPMI Cawangan. Jom sertai beramai-ramai!

Perhimpunan Mahasiswa Islam Malaysia Se-Indonesia
Tempat: Taman Wiladatika, Cibubur
Tarikh: 24-26 Disember 2011
Konsep: Baitul Muslim- Sebuah Keluarga Buat Ummah
Penceramah: Ustaz Hasrizal (Saifulislam.com) & Ust Salim A Fillah
Yuran Penyertaan: Rp 150k/orang

Utk Jakarta, pendaftaran boleh dibuat kepada
UKRIDA - Yusran dan A'shira
Trisakti - Nurul Adibah
UI - Ana Basya
Moestopo - Yanti
UIN - Yusran

atau mana-mana AJK PERMAI 2011







Ayuh sertai!!


0 komen: