Album PKPMI-CJ 09/10

Album gambar aktiviti-aktiviti yang melibatkan PKPMI-CJ

Saturday, January 10, 2015
0


Pada 5 Oktober 2014 yang lalu, pihak PKPMI-CJ , di bawah kelolaan Biro Agama dan Kerohanian telah melaksanakan sambutan hari raya Aildil Adha 1435H untuk seluruh mahasiswa Malaysia  di Jakarta, Indonesia. Program tersebut diadakan khasnya untuk semua mahasiswa yang beragama Islam tetapi tidak  juga melupakan mahasiswa yang beragama lain.


Sambutan di Dewan Besar Malaysia yang dianjurkan oleh pihak kedutaan untuk seluruh rakyat Malaysia di Indonesia yang dimulakan dengan takbir khutbah Hari Raya Aidil Adha dan diikuti dengan solat serta khutbah Hari Raya Aidil Adha. Pelbagai makanan beraneka jenis telah disediakan bagi para tetamu yang hadir. Selain itu, terdapat aktiviti-aktiviti yang menarik telah diadakan seperti acara menyembelih lembu dan kambing korban.  

Pada sebelah malamnya, majlis anjuran PKPMI-CJ bermula. Bertempat di Malaysia Hall, dimulai dengan solat maghrib berjemaah, seterusnya ceramah hari raya korban oleh Ustaz Abang Zainal Abidin b. Abang Arifin dan seterusnya solat Isya berjemaah sebelum semua hadirin dijemput untuk menjamu juadah hari raya yang disediakan oleh ajk sendiri. 

Alhamdulillah, sambutan hari raya Aidiladha tahun 1435H disambut dengan sederhana namun meriah. Terima kasih kepada yang terlibat dalam menjayakan sambutan ini baik secara langsung mahupun tidak langsung.






0 komen: